Tuesday, November 23, 2010

OSLC Change Management 2.0 Specification is now Final!

Looking back, I see that I blogged on June 19, 2009 that the CM 1.0 Specification has reached finalization.  A lot of good hard work has occurred between now and then.  There has been a strong focus on alignment across the various domains and applying what has been done and learned in 1.0 specification to define what is now know was OSLC Change Management 2.0 Specification.

First I want to say thanks to the many contributors of the 2.0 CM specification, obviously without their dedication and work to this effort I would not be able to announce it today.  Contribution comes in many forms: scenario development, feedback, specification writing, contributions to specification text, implementation feedback, spec issue tracking and on and on.


So, what's new about CM 2.0?  I will only summarize some of the key items and will provide a more detailed writeup later.

  • Alignment - now all domain specification are based off the same OSLC Core specification.  Most of these areas have enhancements over CM 1.0.
    This covers areas such as:
    • Service discovery
    • RESTful resource interactions
    • Simple query syntax
    • UI Delegation
    • Resource formats
  • UI Preview - the ability for getting a minimal rendering of a resource that can be displayed as a tooltip or hover.
  • Expanded ChangeRequest resource definition - many new properties defined, supporting new scenarios as well as commonly used across most CM providers
  • Resource Shapes -For creation, for query and for update.
  • Depreciation of resource-specific content types - focus more on leveraging standard content types

I look forward to more CM 2.0 implementation reports and what lies next for CM domain.

1 comment:

  1. Tronng văn phòng công ty với mỗi phòng ban đều có những chức năng công việc khác nhau cho nên việc lựa chọn mua bàn làm việc hcm cũng hòa toàn khác nhau tùy vào mục đích sử dụng của văn phòng. Cho nên việc lựa chọn mua sản phẩm nội thất văn phòng như bàn, ghế, tủ… đều phải có sự thống nhất và dựa vào không gian văn phòng làm việc mà lựa chọn được mẫu sản phẩm cho phù hợp nhất. Hiện nay trên thị trường nội thất có rất nhiều sản phẩm bàn văn phòng giá rẻ tphcm khác nhau nhiều giá, mẫu mã và chức năng.
    Bàn làm việc văn phòng cho nhân viên thì phụ thuộc vào diện tích khá nhiều. Những chiếc bàn làm việc đơn có hộc sẽ được sử dụng cho những căn phòng rộng để giúp mỗi người có một khoảng làm việc riêng và cũng để văn phòng không bị trống trải. Tuy nhiên, ở những thiết kế nội thất văn phòng hiện đại đề cao tính gắn kết nên lại chọn những kiểu bàn làm việc văn phòng giá rẻlớn dạng đôi để tập trung từng nhóm nhân viên lại với nhau. Vách ngăn vẫn sẽ giúp mỗi người có những khoảng không gian riêng cho mình. Cho nên để có một văn phòng đẹp hiện đại các nhà quản lý cần phải chọn mua được sản phẩm nội thất văn phòng hồ chí minh sao cho hài hòa với văn phòng cũng như là không gian làm việc tốt nhất. Chính vì thế các nhà thầu thiết kế cũng nên cân nhắc về việc tư vấn cho khách hàng của mình chọn được mẫu sản phẩm nội thất sử dụng tốt nhất.

    ReplyDelete